dinsdag 17 februari 2009

Overnachting op de Bigi Pan

Hallo allemaal,

Hier weer een overzichtje van mijn afgelopen week. Doordeweeks ben ik weer begonnen met werken. Op maandag moest ik nog ff wennen aan het werken, maar al snel zat ik weer in het normale ritme. Op maandagmiddag heb ik mezelf nog eens lekker laten verwennen en ben ik naar de pedicure geweest om mijn nageltjes te laten doen. Nog nooit in mijn leven hebben mijn nagels er zo verzorgt uit gezien, ben er weer helemaal mee in mijn nopjes. De rest van de week was eigenlijk vrij rustig. Er zijn afgelopen week weer een hele bups met nieuwe stagiaires gearriveerd hier in Nickerie via de stichting Win. Op woensdag zijn we met een hele grote groep uit eten geweest om iedereen een beetje te leren kennen. Het etentje was erg gezellig.
Op vrijdagmiddag ben ik op rond 14.00 gestopt met werken en tegen half 3 kwam het busje me ophalen om mee te gaan naar de Bigi Pan voor onze overnachting op het meer. Na een klein kwartiertje rijden zijn we gestopt bij een supermarkt om nog een paar laatste inkopen te doen voor onze nacht op het meer. ( lees: gekoelde drank mee).
Vanaf de supermarkt zijn we meteen naar de opstapplaats van de boot gegaan. De heenreis ging eigenlijk best vlot. In de kreek richting het meer hebben we wel een paar kaaimannen gezien, maar helaas wisten we er geen te vangen. Eenmaal aangekomen bij onze slaapplaats ( een open huis midden op het meer) hebben we eerst lekker gerelaxt op de stijger. Daarna hebben we hangmatten opgehangen en genoten van een prachtige zonsondergang op het meer. Daarna hadden de bootsmannen een heerlijke maaltijd voor ons gemaakt. Na het eten begon eigenlijk al meteen de party. Alle flessen alcohol werden los getrokken en de muziek ging op vol. Allemaal erg gezellig, alleen heb ik maar rustig aan gedaan met al die opdringerige Surinamers ( de bootsmannen hadden een cocktail voor de dames gemaakt, maar daar zat 95% marienburg rum in). Na 3 slokken had ik genoeg alcohol voor de hele avond gehad.
Als je eenmaal gaat dansen met een Surinamer kom je er niet meer van af en proberen ze elke keer weer wat verder te gaan, beetje jammer… Maar al met al mocht dat de pret niet drukken en hebben we allemaal een erg leuke avond gehad.
Al met al was het erg gezellig, de sfeer was echt geweldig. Vanaf 8 uur ’s avonds tot een uur of 12 werd er non stop gedanst en gefeest. Rond 12 uur ’s avonds was ongeveer iedereen dronken en lagen er al mensen te kotsen op onze stijger. Bij veel mensen ging het licht al snel uit en dus was het een kort maar krachtig feestje. Eigenlijk vond ik het wel lekker dat we op tijd naar bed konden zodat je ook nog een beetje kon slapen en nog wat aan je zaterdag had.
Het slapen in de hangmat ging eigenlijk best goed. Het slaapt eigenlijk best wel goed. Het was alleen wel heel erg koud. Het waait echt gigantisch midden op het meer en alles is open dus al met al was het echt behoorlijk fris.
Op zondag hebben we eerst ontbeten en na het ontbijt zijn we met een bootje wat rond gaan varen op het meer. Na de boottocht hebben we onze spullen gepakt en de terugreis ingezet.
En tegen 4 uur zaterdagmiddag was ik weer veilig en wel thuis.
’s Avonds heb ik weinig meer gedaan en ben ik op tijd naar bed gegaan.
Op zondag heb ik ook een lekker relaxed dagje gehad. Mijn huisje gepoetst, hard gelopen en ’s avonds had ik een etentje bij Atty en Doerga.
En toen was het weekend alweer voorbij.
Time flies when your having fun!!
Groetjes Henrieke

1 opmerking:

Jiska zei

Beste henrieke

MIjn naam is Jiska Kooijman, ik ben ook fysiotherapeut. Namens het Revalidatiecentrum amsterdam ben ik op dit moment in Paramaribo voor een project om het recalidatiecentrum hier te verbeteren met het oog op betere reintegratie van mensen met een beperking (fysiek of verstandelijk). Ik zou heel graag ook het ziekenhuis in Nickerie bekijken en met collega's bespreken hoe behandeling en maatschappelijke (arbeids) participatie na de behandeling verloopt. Het is allemaal erg kort dag maar ik zou as zondag, maandag of dinsdag in Nickerie kunnen zijn, ik vlieg donderdag weer terug naar NL. Ik zou het erg waarderen als je me zou willen mailen. Misschien kunnen we via de mail informatie uitwisselen en het allerfijnst zou natuurlijk zijn als ik bij het ziekenhuis e/o de fysiotherapie in Nickerie kan langs komen. Mijn email is: jiskakooijman@hotmail.com. Alvast zeer hartelijk dank voor je reactie,
mvg Jiska Kooijman