vrijdag 6 maart 2009

weblog 6 maart

Hallo allemaal,

Hij is misschien een beetje laat dit keer, maar hier dan toch nog een weblog van mijn afgelopen week. Afgelopen weekend ben ik naar Paramaribo geweest om nog even een keer lekker weg te zijn uit Nickerie en ook om nog wat laatste inkopen te doen. Ik ben samen met Bernadet een vrouw uit Nickerie naar Paramaribo gereisd. Zij ging haar zoon afhalen, om daarna vakantie te hebben met haar zoon.
Na een hele luxe taxirit, (de taxi had niet genoeg passagiers kunnen krijgen met als gevolg dat we met z’n 2en in de auto zaten) kwamen we veilig en wel aan in ons guesthouse. ’s Avonds ben ik samen met Bernadet uit eten geweest en hebben we daarna nog gezellig wat gekletst op een terrasje. We zijn redelijk op tijd terug gegaan. Een optimale nachtrust voor mij voor de komende shoppingsessie van zaterdag. :P
Op zaterdag was ik vroeg wakker en ben ik eerst uitgebreid gaan ontbijten in het guesthouse en daarna vol frisse moed de hele ochtend geshopt in de stad. Ik was nog op zoek naar wat souvenirtjes en gelukkig heb ik de meeste dingen die ik zocht wel kunnen vinden.
Na de lunch had ik er nog geen genoeg van en ben ik met een taxi naar de Hermitage shoppingmall gegaan en heb ik hier ook nog een laatste ding gehaald die ik niet in de stad kon vinden.
Aan het einde van de middag was ik echt helemaal uitgeshopt ( jaja dat kan ook nog) en ben ik terug gegaan naar het guesthouse om daar lekker een boekje te lezen in de hangmat.
’s Avonds had ik afgesproken met Torres en nog 2 andere Cubanen om samen te gaan stappen. We zijn uiteindelijk in de Sasazou beland, een mooie vrij nieuwe, discotheek net buiten het centrum van Paramaribo. Met al die latino’s was het natuurlijk weer de hele avond salsa dansen, dus ik heb mezelf maar weer eens goed voor lul gezet op de dansvloer, haha.
Gelukkig waren er mee Bakra’s die niet zo soepel zijn, dus viel ik in de menigte hopelijk niet zo op. Leve de vele Nederlandse stagiaires in Paramaribo.
Al met al heb ik wel een super gezellige avond gehad. Ik was echt ff helemaal happy om weg te zijn uit het bekrompen Nickerie en om wat meer in het westerse leven te zitten.
Ik merk gewoon aan mezelf dat ik de Hindoestaanse mannen met hun irritante geroep en gefluit steeds minder goed kan negeren en ik er steeds gekker van wordt.
Gelukkig is het in Paramaribo een stuk relaxter, daar fluiten ze ook wel naar je, maar daar gaat het er een stuk respectvoller aan toe.
Tegen 3 uur ’s nachts was iedereen uitgedanst en hebben we een taxi gepakt en tegen half 4 lag ik weer veilig en wel in mijn bedje.
Op zondag heb ik een beetje uitgeslapen, tegen 10 uur was ik klaarwakker en ben ik er maar uit gegaan. Via via had ik gehoord dat ik met Doerga mee terug kon rijden richting Nickerie, dus toen heb ik hem gebeld en een lift geregeld.
Tegen half 3 kwam hij me ophalen bij mijn guesthouse en zijn we aan een stuk met de 4-wheel drive terug gereden naar Nickerie. Echt heerlijk relaxed.
Terug in Nickerie ben ik nog ff een stukje wezen fietsen met Anna en daarna uit eten geweest met Anna en Hanneke. Een gezellige afsluiting van mijn weekend dus.
De rest van de afgelopen week heb ik weinig bijzonders gedaan, overdag gewerkt en ’s avonds wat gesport en soms wat afgesproken.
Woensdagavond was wel echt een gezellig topavondje, toen hebben we een Hollandse avond georganiseerd. Hanneke had nog zuurkool en heeft een zuurkoolschotel gemaakt en ik had nog een pak stroopwafels en die hebben we als toetje opgegeten. Al met al was het echt een super gezellige avond en echt heerlijk om weer eens Hollandse kost te eten.
Voor komende week heb ik eigenlijk nog weinig plannen. Dit weekend blijf ik in Nickerie en heb weinig bijzonders op de planning. Aanstaande woensdag wordt het wel een leuke dag, dan is het paqua. Paqua is een Hindoestaanse nationale feestdag, het wordt ook wel het feest van de kleuren genoemd. Op deze dag gaan mensen elkaar helemaal onderspuiten met verf en is het een groot feest op de straat. Ik ben erg benieuwd. Ik laat jullie snel weten hoe het allemaal was!!
Verder wordt het volgende week een week van dingen afsluiten en afronden, omdat ik nog maar anderhalve week hoef te werken en dan zit mijn werk er hier op. Echt een heerlijk gevoel. Ik merk toch dat ik het aan de ene kant wel jammer vind om weg te gaan, omdat ik hier een heel leuk leventje heb opgebouwd, maar aan de andere kant verlang ik toch wel heel erg terug naar Nederland en kan ik ook niet wachten tot Matthijs hier komt en om mijn hele Suriname avontuur op een mooie manier af te sluiten.

Geen opmerkingen: