maandag 6 oktober 2008

de eerste paar dagen in suriname

Hallo Allemaal,


Hier mijn eerste berichtje vanuit Suriname. Op Het laatste moment heb ik nog een visum weten te bemachtigen alleen helaas dus niet de machtiging tot kort verblijf. Dus dat betekend dat ik tot nu toe maar 3 maanden mag blijven met het huidige visum. Ik moet dus ff kijken of er verder hier nog wat te regelen valt over een ander visum.
Op dit moment ben ik nog in Paramaribo, ik heb besloten om de eerste paar dagen hier te blijven voordat ik naar Nickerie ga. Er dus namelijk niet zo veel in Nickerie te beleven en het leek mij meteen een mooi moment om hier Paramaribo te bekijken.
Meteen de eerste ochtend dat ik hier was kwam ik bij het ontbijt een stel tegen die allebei in Nickerie in het ziekenhuis werken/gewerkt hebben. Hij is een Nederlandse jongen die vorig jaar voor een tijdje zaalarts is geweest op het ziekenhuis en zij is een Surinaamse vrouw die werkt als verpleegster in het ziekenhuis. Na een tijdje kletsen vroegen ze mij of ik misschien met hun mee wou naar Overbridge. Ze zouden hier heen gaan om een oude internist van het ziekenhuis te gaan bezoeken en daar een nacht blijven. Ze zeiden dat Overbridge een hele mooie plek was waar je leuk kon zwemmen en dat we waarschijnlijk ook nog wel de jungle in zouden gaan. En dan kon ik ondertussen van alles te weten komen over het ziekenhuis in Nickerie. Dit leek mij wel een erg leuk idee en dus heb ik mijn spullen gepakt en ben mee gegaan naar Overbridge.
Eenmaal daar aangekomen hebben we eerst lekker gezwommen in de Suriname rivier en daarna heb ik mijn eerste Surinaamse maaltijd gegeten. ( Rijst met kip). ’s Avonds hebben we een vuurtje gemaakt en hebben we gezellig bijgepraat bij het vuur. Dit was erg gezellig. De muggen vonden dat geloof ik ook, want ik ben redelijke lek geprikt. Dat krijg je er dan weer gratis en voor niks bij. Hahaha ik blijf toch een Hollander :P
De volgende ochtend zijn we al vroeg opgestaan voor de jungletocht. We hebben besloten om per kano/kajak de regenwouden in te gaan. We hebben eerst een stuk over de Suriname rivier gevaren en daarna zijn we een smalle kreek in gegaan dwars tussen het regenwoud door. Echt heel erg prachtig. Ik heb er foto’s van gemaakt, maar helaas is het op de foto lang niet zo adembenemend als in het echt. Maar toch is het misschien wel leuk om te zien, maar bedenk je dan dat het in het echt nog 10x mooier was. J Na de supermooie en lange trip hebben we nog wat gegeten en afscheid genomen van Guno om vervolgens weer terug te gaan richting Paramaribo. ’s Avonds heb ik gezellig nog wat gedronken in het guesthouse om vervolgens op tijd naar bed te gaan. De dagen zijn hier erg vermoeiend.
Vandaag was het dan toch eindelijk zover dat ik Paramaribo kon gaan bekijken. Ik ben vanmorgen al vroeg op pad gegaan zodat ik de stad grotendeels gezien had voor het echt heel warm wordt. Het is hier namelijk wel erg warm. Als een echte bakra ( blanke/toerist) gewapend met fototoestel ben ik op pad gegaan. Heb bijna alle hotspots gezien. En nu ben ik dan hier op een terrasje dit verhaal aan het typen. Ik hoop dat jullie het allemaal een beetje interessant vinden. Ik heb de eerste paar dagen me hier in ieder geval nog geen moment verveeld. Ik ben door mijn stof heen, dus het wordt maar eens tijd om er een einde aan te gaan maken.
Ik hou jullie op de hoogte!!

Groetjes Henrieke

1 opmerking:

Unknown zei

Dat klinkt allemaal helemaal geweldig Henrieke!

Wanneer ga je nu naar Nickerie?

Nog heel veel succes en plezier


Aniek